הדרה דיגיטל חדש מיתוג

חשיבות הצבעים בעולם השיווק

תהליך בחירת פלטת הצבעים לעסק שלך לא כדאי לעשות בקלות ראש! עלייך לבחור את פלטת הצבעים שלך באופן אסטרטגי בעזרת תיאוריית "פסיכולוגיית הצבע"
חשיבות הצבעים בעולם השיווק, אפשר לדלג ישר אל:

מהי פסיכולוגיית הצבע? 🌈

פסיכולוגיית הצבע היא תיאוריה לפיה יש צבעים מסוימים שמעוררים בלקוחות הפוטנציאלים תגובה כלשהי – פיזית או ריגשית. וזה מוכח! צבע אדום מעורר באדם כעס – באמת מצעו שהצבע האדם מתאים לעלייה בלחץ הדם. או שצבע כחול גורם להרגשה נוחה, בטוחה – מצאו שהצבע הכחול גורם לירידה בלחץ הדם. וכך נקבעה העובדה המוכרת: " צבעים חמים נוטים להמריץ, בעוד שצבעים קרירים נוטים להרגיע".

בגלל השפעות הצבע על התנהגות האדם, צבע יכול לשחק תפקיד גדול ביצירת מצבי רוח – גם אם הם מינוריים מאוד. לכן, תיאוריית פסיכולוגיית הצבע הופכת את בחירת פלטת הצבעים לקריטית לצורך קביעת הטון לגבי המותג שלך.

לפסיכולוגיה של הצבע יש השפעה דומה בכל הקשור לצבעי המותג שלך ולאסטרטגיות השיווק שלך, וזה מוביל אותנו לסעיף הבא.

למה פסיכולוגיית הצבע חשובה בעולם השיווק?

צבעים יכולים לשחק תפקיד גדול בשיווק. בין אם שמים לב לזה ובין אם לא. פלטת הצבעים שנשתמש במיתוג, בלוגו באתר ובשאר פלטפורמות השיווק של העסק, מעוררים תגובה רגשית ללקוחות שלך – גם אם הוא יודע את זה וגם אם לא. לפי הפסיכולוגיה השיווקית – אנו מקבלים החלטות על סמך רגש ולא על סמך היגיון הרבה פעמים.

עכשיו, ברגע שאנחנו מבינים את זה – אפשר להשתמש בפסיכולוגיית הצבע בשביל לשפר את השיווק שלנו. אפשר בקלות לעשות את פעולות השיווק שלנו ליעילות וממירות יותר.

איך להשתמש בפסיכולוגיית הצבע בשביל לשפר את השיווק שלך

עכשיו, כשברור לנו מהי הפסיכולוגיה של הצבע ועד כמה שימוש בצבעים נכונים או לא נכונים יכול להיות משפיע בשיווק שלך, הנה מדריך לאיך להשתמש בפסיכולוגיית הצבע לטובתך, בשביל להפוך את פעולות השיווק שלך ליעילות עוד יותר.

1.כדאי ללמוד את יסודות פסיכולוגיית הצבעים בשיווק

לא תורה מסיני. ללמוד ולדעת את העקרונות הבסיסיים של פסיכולוגיית הצבע. כמו שדבנו מקודם, צבע אדום יכול לעורר תגובה של ערנות או חרדה מוגברת. וצבע כחול יכול להיות צ'יל עם השפעה מרגיעה. הנה כמה צבעים שכדאי לקחת בחשבון בתכנון פלטת הצבעים לעסק שלך:

🔴 צבע אדום: מעורר התרגשות, תשוקה, כעס, סכנה, פעולה, חרדה, כוח.

🟠 צבע כתום: מעורר שובבות, ידידותיות, יצירתיות, חום, התלהבות.

🟡  צבע צהוב: מעורר אושר, אופטימיות, אזהרה, שמחה, מקוריות, התלהבות.

🟢 צבע ירוק: נעורים, חיוניות, מרץ, טבע, צמיחה, יציבות.

🟣 צבע כחול: רוגע, יציבות, עומק, שלווה, אמון.

🔵 צבע סגול: מלכות, יוקרה, רומנטיקה, התבוננות פנימית, רוגע.

2.נתחיל עם הרגש קודם

כשאתה מתכנן את הצבעים למותג שלך, צריך להתחיל עם הרגש שאתה רוצה שיהיה ללקוחות שלך. איך היית רוצה שהם יגיבו כאשר יתקלו בפעולות השיווק שלך – יגיבו בפחד? בסקרנות? אֵמוּן? יציבות? ברגע שענית על התשובה, הקפד לבחור את הצבעים בהתאם.

3.קבלת השראה ממותגים אחרים

הדרך הטובה ביותר להשתפר ולדייק את פסיכולוגיית הצבע היא לשים לב לפלטת המיתוג של מותגים אחרים בתחום שלך. כנס לאתרים שלהם, מה הצבעים שם גורמים לך להרגיש?

4.שמירה על עקביות הצבעים בשיווק ובמיתוג

חברה לקידום אורגני שנקראת SEO Reboot ניהלה מחקר על זיהוי לוגו. 78% מהמשתתפים הצליחו לזכור את הצבע העיקרי של הלוגו בעוד שרק 43% הצליחו לזכור את השם של החברה. אם הלקוחות שלך זוכרים את המותג שלך לפי הצבע שלו, אז אנחנו נוודא שהוא יהיה זהה ושיהיה תמיד בכל מקום.

5.יצירת פלטת צבעים של המותג שלך

מצד אחד, אנחנו רוצים לשמור על עקביות הצבעים בפעולות השיווק אבל מצד שניה, לחזור רק על צבע אחד יכול להיות קצת מציק לעין. הפתרון הוא יצירת פלטת צבעים, מי "ערכת צבעים בשלוף" לעבוד איתה שמאפשרת קצת גיוון אבל קובעת כמה סטנדרטים. אז אם עדיין אין לכם פלטת צבעים של המותג שלכם, זה הזמן להכין אחת.

יצירת פלטת צבעים למותג שלך

להלן כמה סוגים נפוצים של לוחות צבעים:

אנלוגי: צבעים אחד ליד השני בגלגל הצבעים.
משלימים: צבעים מנוגדים היוצרים ניגודיות גבוהה.
מונוכרומטי: גוונים או גוונים שונים של אותו צבע ראשוני.

אם אתם מחפשים עזרה ביצירת פלטת הצבעים או השראה כלשהי בנושא, יש כלי דיגיטלי בידיוק בשבילכם – Coolors. מכיל משטחים לדוגמה ויכול ליצור אוטומטית פלטת צבעים על סמך צבע התחלתי או אפילו תמונה.

נסו להוסיף קצת כחול 💙💙

כשיש לך ספק, הוסף קצת צבע כחול.

מסתבר שכחול הוא הצבע האהוב ביותר ברחבי העולם. זו עשויה להיות אחת הסיבות לכך שלכמה מהמותגים המצליחים בעולם יש כחול בלוגו שלהם.

גברים מעדיפים את הצבע הכחול יותר מנשים ומותגים מרגישים אותו הדבר – כחול הוא צבע הלוגו הפופולרי ביותר.

בנייה וקידום אתרים עם מערכות AI

זה כבר לא רק נושא לשיחה – זה חלק עיקרי מעולם השיווק בדיגיטל.

לפרטים ולמידע נוסף השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם 👇🏻

הצבע הכחול מעלה תחושות של ביטחון, כוח, חוכמה ואמון. חברות מדיה חברתית – כמו פייסבוק וטוויטר – בוחרות לעתים קרובות בכחול כדי לגרום להן להיראות אמינות, תכונה שחיונית לעסקים המאחסנים המון נתוני על המשתמשים שלהם.

מצד שני, לכחול יש גם קונוטציות שליליות. יש מעט מאכלים כחולים בטבע, ולכן הצבע מדכא את התיאבון שלנו. זה יכול גם לשדר תחושות של קור וחוסר ידידותיות. לכן, שילוב הצבע של כחול במותגים הקשורים למזון קצת בעייתי.

צבע כחול בעולם השיווק
צבע כחול בעולם השיווק

צבעים בשיווק – שאלות ותשובות

🟠 באיזה צבעים כדאי להשתמש במיתוג של העסק שלי?

נתחיל עם הרגש קודם – כשאתה מתכנן את הצבעים למותג שלך, צריך להתחיל עם הרגש שאתה רוצה שיהיה ללקוחות שלך. איך היית רוצה שהם יגיבו כאשר יתקלו בפעולות השיווק שלך – יגיבו בפחד? בסקרנות? אֵמוּן? יציבות? ברגע שענית על התשובה, הקפד לבחור את הצבעים בהתאם.

🟡 מה יותר חשוב – לוגו יפה או צבע בולט?

חברה לקידום אורגני שנקראת SEO Reboot ניהלה מחקר על זיהוי לוגו. 78% מהמשתתפים הצליחו לזכור את הצבע העיקרי של הלוגו בעוד שרק 43% הצליחו לזכור את השם של החברה. אם הלקוחות שלך זוכרים את המותג שלך לפי הצבע שלו, אז אנחנו נוודא שהוא יהיה זהה ושיהיה תמיד בכל מקום.

טיפ למתקשים במציאת הצבעים הנכונים למיתוג שלהם

יש המון כלים דיגיטליים שיכולים לעזור לכם לבחור את פלטת הצבעים היפה והנכונה ביותר. הכירו את הכלי Color Hunt שיעזור לכם למצוא את הפלטה שהכי יפה לעסק שלכםטיפ למתקשים במציאת הצבעים הנכונים למיתוג שלהם

לסיכום

כשאתם בוחרים לעסק שלכם את פלטת הצבעים, השקיעו זמן בתכנון אסטרטגי שלו ועקבו אחרי השלבים:

  1. למדו את יסודות (בקליל) פסיכולוגיית הצבע בשיווק
  2. התחילו עם הרגש – אילו רגשות אתם רוצים לעורר אצל הלקוחות שלכם?
  3. הציצו במתחרים/מותגים אחרים
  4. שמרו על עקביות הצבע בכל פעולות השיווק
  5. צרו פלטת צבעים רחבה – שלא תשתמשו רק בצבע אחד
  6. תנסו להוסיף קצת כחול

מקווה שהמדריך חשיבות הצבעים בעולם השיווק תרם לכם אפילו במעט, אעדכן על עוד צבעים ושילובם בהמשך. אם בא לכם לקרוא עוד מדריכים מעניינים שיכולים לעזור לכם לשווק, למתג ולקדם את העסק שלכם – בואו לבלוג דיגיטל של הדרה 🤗

Click to rate this post!
[Total: 6 Average: 5]
יש חשיבות עצומה לצבעים ובאופן השימוש בהם בפלטת המיתוג שלך. את הצבעים האלו אתה משלב בלוגו שלך, באתר שלך ובכל המיתוג שלך. מה שאומר שאת בחירת פלטת הצבעים לא כדאי לעשות בקלות ראש. עלייך לבחור את פלטת הצבעים שלך באופן אסטרטגי והמפתח לבחירת הצבעים הוא הבנת "פסיכולוגיית הצבע" ושימוש בתאוריה הזאת לטובתך.
נגישות
בואו נצ'וטט!
1
Hadara Digital
היי 👋
אני יכולה לעזור לך?