הדרה דיגיטל חדש מיתוג

שדרוג וקידום אורגני לאתר תדמית

שדרוג וקידום אורגני לאתר תדמית, אפשר לדלג ישר אל:

פרויקט שדרוג אתר תדמית קיים – התוצאות

אם הגעתם בשביל לראות תמונות של האתר המשודרג – באהבה! לא חסר 😉

אם בא לכם לקרוא קצת יותר על תהליך השדרוג שלו – מה שנקרא "case study", אתם יותר ממוזמנים.

case study – פרויקט שדרוג אתר תדמית בן שנה וחצי

את האתר בנו בעבר (לפני שנה וחצי בערך) חברת דיגיטל חביבה שאת שמה לא אציין והלקוח מאוד לא מרוצה מהתוצאה של האתר. במבט ראשון בעמוד הבית ישר הבנתי על מה הוא מדבר – האתר לא גרם לי לרצות להישאר בתוכו. הצבעים של הטקסט היו לא ברורים לקריאה. הפונטים לא מגוונים ו"עתיקים" קצת לטעמי. אני חושבת שלא כל בונה אתרים הוא מבין בשיווק. יש צבעים כמעט לכל מקצוע/תחום/מיתוג מסוים וחייב לעבוד צמוד לפלטת מיתוג וקצת לדעת את עקרונות הצבעים בעולם השיווק (כתבתי על הנושא מאמר קליל – מוזמנים להציץ).

תיק עבודות שאנן ספיריט אתר תדמית רספונסיבי
שדרוג אתר וקידום אורגני לאתר תדמית בתחום רפואה אלטרנטיבית

תחילת עבודה – איסוף מידע על האתר

תמיד בתחילת כל פרויקט שלי במיוחד פרויקטים של "שדרוג אתר קיים", אני סוקרת את ה"אמאמא" של האתר. אני אוספת כמה שיותר מידע על האתר. בשביל לדעת מול מה אני עומדת. אני בודקת את מאחורי הקלעים של האתר. הגדרות האתר, התוספים שמותקנים בו, הזמן טעינה שלו, בודקת את הדומיין, קישורים פנימיים ועוד. אם תרצו צ'קליסט בנושא שלחו לי ואשמח לשתף לכולם.

באתר הזה כשהתחלתי לבדוק שמתי לב לטעות חמורה בבסיסו של האתר ❗❗ האתר כבר שנה וחצי באוויר ולא מאונדקס בגוגל! היה מוגדר בהגדרות האתר ביטול האפשרות לגוגל לסרוק את האתר. זה אומר שהאלגוריתם של גוגל הגיע לאתר שלך, רצה לסרוק אותו אבל האתר שלך אמר לו אל.

האתר לא מאונדקס בגוגל
האתר לא מאונדקס בגוגל

כאשר בונים אתר חדש מאפס, יש שלב חשוב מאוד שאסור לפספס. אחרי שרכשנו והתקנו דומיין – אנחנו נסמן וי על האפשרות של "לא לאנדקס את האתר". לא נרצה שגוגל יסרוק את האתר שלנו תוך כדי שאנחנו בונים אותו. גוגל חברינו, עלול לסרוק את האתר, להיבהל מכך שהתוכן חסר או דל ויפגע בנו בקידום האורגני אצלו במנוע החיפוש. לכן, רק ברגע שסיימנו לבנות את האתר נסיר את הוי מ"נראות במנועי החיפוש" כי סיימנו והגיע הזמן של גוגל להכיר את האתר בשלמותו.

טעות של מתחילים

הרבה בוני אתרים לא מנוסים לא מכירים בכלל את האופציה של תיבת הנראות במנועי החיפוש. לצערי הרב זהו לא הלקוח הראשון שהגיע אליי שבכלל לא מודע לכך שהאתר שלו לא מאונדקס בגוגל. מבחינת הלקוח האתר וורדפרס שלו באוויר לכל דבר. מה שהלקוח לא יודע, ששום קידום אורגני שהוא היה עושה לאתר שלו לא היה עוזר לו והוא "התחתן" לעד עם קידום ממומן. לפעמים אתר וורדפרס חדש מגיע אוטומטית עם סימון וי על "לבקש ממנועי החיפוש לא לאנדקס את האתר". חייבים להסיר הסימון ישר אחרי שסיימנו את בניית האתר. צאו לבדוק אצלכם בהגדרות אתר הוורדפרס שלכם האם הוא בכלל מאונדקס במנועי החיפוש.

שדרוג אתר קיים – עיקר העבודה מאחורי הקלעים

ראשית גיביתי את האתר – אי אפשר לדעת אילו מפעולות השדרוג יכולות לפגוע בו. לאחר מכן, עדכנתי את האתר לגרסת הוורדפרס העדכנית ביותר, אחרי זה סיננתי המון תוספים מיותרים שהיו באתר. כיביתי תוספים ובדקתי אם האתר נפגע – במידה והתוסף לא פגע באתר – הוא עף החוצה. עדכנתי את התוספים שנשארו והורדתי תוספים שבעיניי הם חובה לכל אתר וורדפרס:

  1. תוסף/בונה עמודים – אלמנטור + אלמנטור פרו – היופי שאם אתה בונה או משדרג אתר בהדרה דיגיטל אתה מקבל אלמנטור בחינם
  2. תוסף WP Rocket – לטובת אבטחה וקאש לאתר ועוד.
  3. תוסף Classic Editor – נראות ממשק הפוסטים (באופן אישי לי הוא יותר נוח וברור)
  4. תוסף יוסט – לקידום האורגני
  5. תוסף Auto Image Attributes From Filename With Bulk Updater – גם כן לטובת הקידום האורגני, לסידור הAltים הצורה הנכונה מעתה והילך
תוספים חובה לכל אתר וורדפרס
חמשת התוספים שחובה בכל אתר וורדפרס

כמעט לכל תוסף הגדרות שונות וכדאי להשקיע בהגדרות שלו בשביל לנצל את מלוא אפשרותו. כתבתי מאמר מקיף על תוספים לוורדפרס למידע נוסף.

שדרוג האתר – עיצוב ובניית האתר מחדש

בתחילת העבודה בניתי ביחד עם הלקוח פלטת צבעים לעסק שלו – מחדש. הלכנו על צבעים פסטלים נעימים ירוקים כחולים כאלו ושילבנו אותם בכל האתר, בפייסבוק ובאינסטגרם (אנחנו עושים גם שירותים של קידום ברשתות חברתיות שווה להציץ). אחרי זה בחרנו פונטים נעימים לכותרות ולטקסט שיהיה למשתמש נעים לקרוא. מדובר על אתר עם המון תוכן טקסטואלי ולכן כדאי להנעים למבקרי האתר את הקריאה בו.

  1. הגדרתי את הטיפוגרפיה והצבעים הראשיים באתר
  2. עיצבתי מחדש את דף הבית מבלי לפגוע בהיררכיית הקישורים הקיימת בו
  3. בניתי מחדש הדר ופוטר
  4. עיצבתי את העמודים הפנימיים
  5. הגדרתי יוסט (תוסף חובה לקידום אורגני – כמו שצויין למעלה), עבור כל עמוד ופוסט.
  6. העלאתי מאמרים חדשים לאתר.

בנייה וקידום אתרים עם מערכות AI

זה כבר לא רק נושא לשיחה – זה חלק עיקרי מעולם השיווק בדיגיטל.

לפרטים ולמידע נוסף השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם 👇🏻

לסיכום – בניית אתר בזול עולה ביוקר

זאת לא פעם ראשונה שמגיע אליי לקוח ששילם בזול על אתר ולא מרוצה מהתוצאה. הלקוח שילם על האתר סכום נמוך משאר בוני האתרים שבשוק ופשוט מאוכזב מהתוצאה. מה זה אומר מאוכזב? זה אומר שמאז שהאתר נבנה הלקוח שינה אותו לפחות 3 פעמים. כל שינוי עולה כסף כמובן – באלפים. הוא שינה את דף הבית והעמודים הפנימיים 3 פעמים ועדיין לא הגיע לתוצאה הרצויה – עד שאגיע אליי 😜

אז חברים – אל תתפתו! כל האתרים שעולים 1,000-3,000 ש"ח הם זולים מדי ובטווח הארוך פשוט עולים ביוקר.

לגבי הבוני אתרים שם בחוץ. שימו לב שעבודת שדרוג אתר קשה הרבה יותר מבניית אתר חדש מאפס. אז דעו לאן אתם נכנסים לפני שהתחלתם את העבודה וחלילה תיצרו נזק לאתר הקיים.

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 5]
פרויקט שממש נהניתי לעשות אותו. שדרוג לאתר קיים בפלטפורמת וורדפרס + התחלת קידום אורגני לאתר (שהיה לא מקודם בכלל בגוגל!!) הלקוח מרוצה מאוד מהתוצאה הסופית והאתר "חתיך" כמו שאני אוהבת להגיד. הלקוח – שאנן ספיריט, מרכז טיפולי שמתמקד בטיפולים ריגשיים ופיזיים ויש לו קליניקות בפרדס חנה ובתל אביב.
נגישות
בואו נצ'וטט!
1
Hadara Digital
היי 👋
אני יכולה לעזור לך?