הדרה דיגיטל חדש מיתוג

מונטיזציה לאתרים בעזרת גוגל אדסנס

יש לכם נכס דיגיטלי ואתם רוצים להרוויח ממנו כמה שיותר כסף? מעולה! זוהי פעולת המונטיזציה המוכרת ושילוב פרסומות של אדסנס יכול מאוד להתאים לכם
מונטיזציה לאתרים בעזרת גוגל אדסנס, אפשר לדלג ישר אל:

אז יש לכם אתר, אתר מוש מהמם עם מלא תוכן שהשקעתם בו, קישורים, מודעות ומה לא – ואתם "גרידים", אתם רוצים להרוויח ממנו כמה שיותר כסף – בנוסף על מה שאתם עושים ממנו היום, בא לכם עוד – אחלה! אתם במקום הנכון. ברוכים הבאים לעולם הנכסים הדיגיטליים ולתחום סופר מעניין, מעין תחום ה"השקעות לטווח ארוך" בנכסים הדיגיטלים – מונטיזציה 😍.

הדרה דיגיטל בניית נכסים דיגיטליים

באותו נושא, זה בידיוק מה שאני עושה. כשאני בונה אתר – אני חושבת על הטווח הרחוק שלו, מה אני יכולה להוציא ממנו (הכוונה ב"להוציא" היא כמה אני יכולה להרוויח ממנו) לטווח הארוך. לדוגמה יש לי בלוג טיולים כי אני ממש אוהבת לטייל ולכתוב על זה (אתם מוזמנים להציץ בבלוג הטיולים שלי בלחיצה כאן) ואני גם רוצה להרוויח כסף מהבלוג שלי – אז אני משוחחת עם בעלי עסקים מקומיים שמפרסמים אצלי בבלוג ובנוסף חיברתי לאתר שלי את גוגל אדסנס החברים שיציגו פרסומות ברחבי האתר שלי.

מתעניינים בבניית נכס דיגיטלי לטווח הארוך? בואו נשוחח ונמצא ביחד את הפתרון הכי מתאים עבורכם.

גוגל אדסנס לא רצה לחלק את הכסף

מונטיזציה לנכסים דיגיטליים

מונטיזציה לנכסים דיגיטליים היא תהליך שבו מנסים להפיק כמה שיותר רווחים מהנכסים הדיגיטליים שלנו. הפקת הרווחים יכולה להתבצע במגוון רחב של מקורות הכנסה – מכירת שירותים ומוצרים, מנויים לאתר, מכירית לידים מהאתר, תרומות, פרסומות ועוד.

אם אמחיש את לדוגמה יותר פיזית וויזואלית – זה כמו שיש לכם נכס בלב תל אביב, 90 מטר ואתם רוצים להפיק ממנו כמה שיותר, אז אפשר או להשכיר אותו לדייר שישלם שכירות קבועה X כסף בחודש, או שאפשר להשכיר אותו במהלך היום למטרת קליניקה לטיפולים ובמהלך הלילה למטרת לינה ובסופש למטרת לא יודעת מה.

בעצם אני לוקחת את הנכס שלי ומגדילה את ההכנסות שלו לכמה שיותר כסף 🤑 – וזה קורה גם באתרי אינטרנט, שהם נכס לכל דבר.

מונטיזציה לאתרים בעזרת שטחי פרסום

אחת השיטות המוכרות ביותר למונטיזציה באתרים היא הטמעת פרסומות – אפשר לעשות את זה ידנית, "אולד פאשן" ולהציע לעסקים ישירות לפרסם אצלך באתר בתמורה לתשלום מסוים, ואפשר לפנות לחברות שמטמיעות אצלך באתר שטחי פרסום ולתת להן לעשות את העבודה בשבילך.

החברה המוכרת ביותר בתחום מונטיזציה לאתרים בעזרת שטחי פרסום היא כמובן חברתנו הטובה – גוגל, ובשמה המקצועי והנישתי יותר – גוגל אדסנס Google AdSense. יש עוד כמה חברות שמציעות את השירות של הטמעת שטחי פרסום כמו Media.net, Amazon Advertising, Advidi ועוד.

גוגל אדנסנס נכסים דיגיטליים (1)

נעים להכיר – גוגל אדסנס Google AdSense

גוגל אדסנס הוא שירות של גוגל המאפשר למנהלי אתרים להפיק רווחים מהפרסומות שמוטמעות באתרים שלהם. אם נפרק את המילה AdSense:

  • Ad – קיצור מוכר למילה Advertisement שבעברית הכוונה לפרסום או למודעה
  • Sense – המשמעות של המילה היא "הבנה", "השכלה" או "היגיון"

בהקשר של שתי המילים ביחד AdSense גוגל בעצם מבטיחים לנו מודעות באתר שלכם עם היגיון מאחוריהן. מה הכוונה בהיגיון? הכוונה שגוגל לא סתם ישימו פרסומות אצלכם באתר, הם יעשו שימוש מושכל בכך שהם יבינו את מטרת האתר, הנושאים המרכזיים שבו ויטעימו את הפרסומות שלהם בהתאם.

אז איך גוגל אדנס עושה את זה?

גוגל אדסנס משתמשת באלגוריתמים מתקדמים שמנסים להבין את תוכן האתר ואת הקהל היעד שלו כדי להציע פרסומות רלוונטיות ומתאימות. המערכת מזהה את התוכן של האתר ואת המידע הקשור אליו, ומשתמשת בנתונים שונים כמו מקור הגולשים, עוגיות דפדפן, להתאמת הפרסומות לצרכי הקהל. בכך, גוגל מקבלת מידע על דרישות המשתמשים ומציעה פרסומות שיכולות להיות רלוונטיות ומעניינות עבורם, מה שמגביר את הסיכוי שהמשתמשים ילחצו על הפרסומות ויאספו את המידע שגוגל מציעה. במידה ופרסומת אינה רלוונטית לתוכן של האתר, יש סיכוי נמוך שהגולשים ילחצו עליה, ולכן גוגל עשויה למנוע מודעות כאלה ולהציע פרסומות אחרות שיש בהן יותר סיכוי למשוך את תשומת הלב של הגולשים.

אנא אשר עוגיות מכירים?
אנא אשר עוגיות – מכירים?

למה גוגל אדסנס ולא אחרות?

בחירת גוגל אדסנס כפלטפורמה לשטחי הפרסום אצלנו באתר נעשית לפי מספר קריטריונים, והיא עשויה להתאים לצרכים של מפרסמים מסוימים מעל ומעבר לפי השטחים הפרסומיים עצמם. כאשר מחליטים על גוגל אדסנס כפלטפורמת הפרסום המועדפת, יש לקחת בחשבון את היתרונות הבאים:

  1. 🔝 רוב הגולשים בעולם: לא יעזור חברים, גוגל היא אחת מהחברות הגדולות ביותר בעולם וכך גם החברת בת שלה – גוגל אדסנס המספקת גישה לרשת של חברת האם וכך היא מצליחה להגיע להמון גולשים ברחבי העולם, מה שיכול להביא גולשים רלוונטיים וגבוהים שיקליקו על מודעות באתר שלכם.
  2. 📉 כלים וניתוח: גוגל אדסנס מציעה מערכת יחסית חמודה פלוס שדרכה ניתן לנהל את המודעות באתר ועוד כל מיני כלים לניתוח ולעקיפת בעיות בקמפיינים ולייעוץ על תהליכי עיצוב מודעות, מה שמקל על מנהלי האתר לנהל ולשפר את הפרסומות המוצגות באתרים שלהם.
  3. 📢 רמת התאמת מודעות גבוהה: גוגל אדסנס נעזרת ברשת החיפוש שלה וכך היא מצליחה להתאים פרסומות בדיוק לתוכן האתר (*לטענתה) ולרעיונות החיפוש של הגולשים, מה שמגביר את הסיכוי לקבלת לחיצות על המודעות באתר שלכם 💰.

בכל זאת, כל מערכת פרסום יכולה להתאים לצרכים ולמטרות שונות, ולכן כדאי לבחון בקפידה את האפשרויות השונות ולבחור את הפלטפורמה המתאימה ביותר לכל מקרה ספציפי.

מתחילים לעבוד עם גוגל אדסנס

מהמם, איך מתחילים?

אז כאן ה"ביג אישיו", זה נחמד והכל שיש לך אתר ואתה עף עליו, אתה ממש רוצה לשים עליו פרסומות של גוגל אדסנס ולהתחיל לעשות כסף ממנו, אבל לא כל אחד יכול חביבי. בשביל להתחיל לעבוד עם אדסנס עלייך לוודא כמה דברים קריטים אחרת הם פשוט לא יאשרו אותך:

#1 תוכן איכותי באתר שלך

הדבר הראשון – האם יש באתר שלך תוכן איכותי? האם באתר שלך יש תוכן שהוא מקורי ושימושי לקהל הגולשים שלך? אם אתה לא מוסיף ערך לקהל הגולשים שלך ויש לך המון תוכן זבל AI, תוכן מועתק ועוד כל מיני תכנים סוג פח אשפה, ❌ אדסנס לא אוהב ולא יאשר אותך.

אם אתה לא מעניין אף אחד, למה שאני ישים פרסומות אצלך באתר

#2 תוכן שמגן על פרטיות הגולשים

זה לא סוד שהעולם שלנו הולך למקום שהמידע שלנו פשוט חשוף לכל ואשכרה עוקב אחרינו ממקום למקום וגוגל האהובה חשופה לתביעות ולעניינים שהיא מעדיפה להימנע מהן. גוגל אדסנס שמה בחשיבות עליונה את כל עמודי האתר ה"חבויים" האלו שאף אחד לא באמת קורא, עמודים כמו מדיניות הפרטיות, תקנון אתר, הצהרת נגישות.

לי ברמה האישית (היי אני הדר 👋 נעים להכיר) הוספה של פסקה הקשורה לגוגלאדסנס לעמוד מדיניות הפרטיות תרמה לאישור אחד מהאתרים שלי בגוגל אדסנס.

#3 כמות גולשים מינימלית באתר

אדסנס לא יצאה בהצהרה כלשהי בנושא מספר הגולשים המינימלים, אך הניסיון מוכיח עצמו – אם אין לך גולשים באתר אדסנס לא ימהרו לאשר אותך. כי למה להם? בעייניהם ההתעסקות עם האתר שלך עולה להם כסף כלשהו (גם אם הוא זניח) ואם אין לך גולשים באתר אז גם ככה הם לא ירוויחו מהפרסומות שלהם. גוגל אדסנס נוטה לאשר בעיקר אתרים עם כמות גולשים גבוהה יחסית. עם זאת, ישנם אתרים קטנים שעם תוכן איכותי יכולים להיות ראויים גם עבור גוגל אדסנס.

יש עוד כמה תקנות ונושאים שחשובים לגוגל אדסנס בשביל שהם יאשרו את האתר שלך ויתחילו לפרסם אצלך. במידה וזה מעניין אותך, ממליצה לקרוא באתר הרשמי שלהם את התקנות המלאות.

ההכנסה השנתית הפוטנציאלית מגוגל אדסנס
ההכנסה השנתית הפוטנציאלית מגוגל אדסנס, לכאורה

מתי לא נרצה גוגל אדסנס באתר שלנו?

חבר'ה, אנחנו לא נשים גוגל אדסנס בכל אתר. לדוגמה האתר שלי כאן – הדרה דיגיטל, הוא עומד בכל הקריטריונים של גוגל אדנס וגם יש לי תחושת בטן שהם יאשרו לי אותו במהרה (כי יש לי מלאא גולשים ותוכן ברמת על, בצניעות כמובן 😉). אבל – ברגע שאני אשים מודעות אדסנס אצלי בהדרה דיגיטל, יקפצו כאן כל מיני מודעות של מתחרים שלי מהתחום שיציעו לכם בניית אתרים, בניית דפי נחיתה וכל מיני. זה מכיוון שהאדסנס מתאים עצמו לעניין של הגולשים. לכן, לדוגמה באתר שלי – האדסנס אולי יביא לי אחלה הקלקות ואני אקבל כסף נחמד מהפרסומות, אבל אני אתן למתחרים שלי הזדמנות לפרסם אצלי באתר וזה ממש לא בא בחשבון.

כאן היה מופיע מתחרה
גוגל אדסנס – לא מתאים לכל אתר!

לסיכום, מונטיזציה בעזרת פרסומות של אדסנס

לסיכום, מונטיזציה בעזרת אדסנס היא הכלי היעיל והפופולרי ביותר בתחום הפרסומות באתרים, אבל הם גם לא פראיירים והם לא יאשרו אתכם כל כך מהר. לכן, כשאתם רוצים להגיש את האתר שלכם לאדסנס, תעשו כמה בדיקות אצלכם באתר – תוודאו שהוא באמת יכול להתאים לאדסנס לפני שאתם מגישים אותו, כי אחרת זה סתם גוזל זמן ומניסיוני האישי גם קצת תחושה של מיני כישלונצ'יק. היה לי אתר שלקח 8 חודשים עד שאדסנס אישרו לי אותו ולעומת זאת היה לי אתר שתוך יום אחד הם אישרו. שיהיה לכם בהצלחה בדרך האדסנס שלכם וסחטיין עליכם שאתם משקיעים בנכס הדיגיטלי שלכם ורוצים להרוויח ממנו כמה שיותר.

בואו ליוטיוב!
הכי כייף זה בפייסבוק
קצת תוכן פירסומי לא הרג אף אחד 😅
שיחת ייעוץ שיווק דיגיטלי
בחינם!
נגישות
בואו נצ'וטט!
1
Hadara Digital
היי 👋
אני יכולה לעזור לך?