הדרה דיגיטל חדש מיתוג

סכמה – תוצאות עשירות בגוגל

מכירים שאתם מחפשים משהו בגוגל ואתם מקבלים שאלות ותשובות? או שלחלק מהתוצאות יש 5 כוכבים לידם? הכירו את גוגל סכמה - מעשיר תוצאות בגוגל
סכמה – תוצאות עשירות בגוגל, אפשר לדלג ישר אל:

מי שלא הכיר כדאי שיכיר את הכלי המיוחד הזה שנקרא סכמה. בעזרת סכמה אנחנו יכולים להעשיר את נראות תוצאות האתר שלנו במנועי החיפוש (לא רק בגוגל) ולתפוס יותר שטח עם כל מיני אלמנטים נחמדים.

יש כל מיני סוגים של סכמות – חלקם אתם כבר מכירים ומדלגים הלאה, כאילו מובן מאליו שהם שם 😉 אז בואו נעשה סדר בדברים ונכיר לכם את העולם המופלא של הסכמה שאני אישית מאוד אוהבת.

הסבר על סכמה (Schema) לפשוטי העם

מבלי להעמיס עליכם במידע טכני יותר מדי, סכמה (באנגלית Schema) זוהי שפה של נתונים מובנים.

עכשיו לפני שתיבהלו לי, אסביר בכלליות. יש כל מיני שפות שונות של קוד, אני בטוחה שכבר יצא לכם לשמוע על HTML, CSS, ג'אבה וכל מיני שפות קוד מבהילות כאלו ואחרות. תנסו לדמיין שלכל המנועי חיפוש שבעולם (לא רק גוגל, יש עוד כמה) יש שפה משלהם והיא נקראת "נתונים מובנים". בעזרת השפה הזאת, המנוע חיפוש מבין מה הוא מציג אצלו בעמוד התוצאות. אם הוא מציג עמוד ויש בו מתכון, אם הוא מציג עמוד שיש בו טבלה או שאלות ותשובות. בעזרת שפת מנועי החיפוש אנחנו אומרים ישירות לאדון מנוע החיפוש – "חביבי, בעמוד הזה יש ככה וככה." במידה ולא נשתמש בנתונים מובנים, המנוע חיפש ינחש וישער על מה מדובר וזה לא תמיד יוצא להיט, בטח שלא בשפה העברית. – זה ההסבר הכי כללי שאני יכולה לתת.

שפת נתונים מובנים 2
שפת נתונים מובנים – להגיד ישירות למנוע החיפוש מה יש בעמוד ולא לחכות שהוא יסיק מסקנות לבד

סוגים שונים של סכמות

כל עניין הסכמות הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות. יש המון סוגים שונים של סכמות – נכון להיום, יש יותר מ-792 סוגים שונים של סכמות ויש יותר מ30 דרכים שונות שבהן גוגל יכולה להציג אותן. את הסכמות או סימון הסכמה, יש להגדיר בתוך האתר שלך בהתאם לכל מיני תנאים ונתונים שונים. חלק מהסכמות זה צ'יפס להגדיר והשאר יש צורך בידע בסיסי בקוד.

אני לא אלאה אתכם בסיפורים, אני אגש ישר לתאכלס – אציג בפניכם את הסכמות הפופולאריות ביותר:

1. סכמה שאלות נפוצות F&Q

האהוב עליי, הפופלארי אצלי ביותר – סכמה שמוסיפה לנראות האתר שלך בתצוגת החיפוש 2-3 שאלות נפוצות ותשובות שאתה בחרת מראש. לדוגמה, עמוד אצלי באתר "העלאת מוצרים לאתר מכירות", נראה כך בגוגל:

גוגל סכמה שאלות ותשובות 1
מתחת לעמוד מופיעות שתי שאלות

כאשר נלחץ על אחת מהשאלות, תופיע התשובה לשאלה:

גוגל סכמה שאלות ותשובות 2
גוגל סכמה – שאלות ותשובות

סכמה שאלות ותשובות זוהי סכמה שיחסית פשוטה להטמעה באתרי וורדפרס, אפשר להטמיע סכמה שאלות ותשובות דרך האלמנטור או דרך היוסט, בהמשך אעלה מדריך כיצד אתם יכולים להטמיע אותה אצלכם באתר.

בנייה וקידום אתרים עם מערכות AI

זה כבר לא רק נושא לשיחה – זה חלק עיקרי מעולם השיווק בדיגיטל.

לפרטים ולמידע נוסף השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם 👇🏻

2. סכמה ביקורות Review

סכמה ביקורות או בשפה הפשוטה והמוכרת יותר סכמה כוכבים – מוסיפה כוכבים ומספר ביקורות מדרוגות לתוצאות העמוד שלך, זה נראה ככה:

גוגל סכמה כוכבים
אפשר לראות שממוצע העמוד הוא 5 כוכבים לפי 7 מצביעים שונים

זוהי סכמה שאני אוהבת מאוד כי לדעתי האישית היא ישר מושכת את העין. מצרפת לכם דוגמה נוספת, כאשר חיפשתי בגוגל "רואה חשבון מומלץ" קיבלתי המון תוצאות, שחור על גבי לבן אבל הכוכבים האלו משכו לי את העין ישר.

סכמה כוכבים לדוגמה רואה חשבון מומלץ

נכון שמדובר על ציון של 4 כוכבים מתוך 5, אך בכל זאת משך לי את העין ישר, יצר לי עניין כלשהו משאר התוצאות – וזוהי המטרה של הסכמה. מדריך בנושא הוספת סכמה כוכבים יעלה בהמשך.

3. סכמה פירורי לחם Breadcrumbs

ממש כמו עמי ותמי שהשאירו פירורי לחם בשביל שיוכלו לדעת איפה הם נמצאים – גוגל חולה על זה, הוא מציג לך איפה העמוד ממוקם בתוך האתר. אם ניקח לדוגמה את האתר שלי – הדרה דיגיטל, אז יש לי עמוד פנימי שנקרא "קידום אורגני". אז כאשר מישהו יחפש בגוגל "קידום אורגני" גוגל יציג לו את העמוד ויודיע לו מראש: "העמוד הזה נמצא בתוך האתר של הדרה".

סכמה פירורי לחם
סכמה פירורי לחם – גם אם אתם מרפרפים על זה ולא שמים לב, הסכמה עושה את העבודה

סכמה פירורי לחם סכמה כייפית וקלה ממש, היא מגיעה מובנת כבר בתוסף יוסט ובכל התוספים של הקידום אורגני וברגע שהגדרתם אצלכם פירורי לחם היא אוטומטית תעדכן את גוגל החבר.

4. סכמה אירועים event

מכירים את זה שאתם מחפשים אירוע מסוים בגוגל – הופעה, פסטיבל או כל דבר אחר ואתם מקבלים ישר לו"ז אירוע? הכירו את הסכמה השווה לאירועים שכשמה מציגה לך אירועים בצורה עשירה ונוחה.

לדוגמה, כשחיפשתי בגוגל הופעה של קרן פלס קיבלתי את התוצאה הבאה:

סכמה אירועים
סכמה אירועים – נותן סיכום קצרצר של תאריך, שעה ומיקום האירוע

בשביל להטמיע סכמת אירועים צריך קצת יותר להתאמץ ויש צורך בקוד נתונים מובנים. לא תורה מסיני! אפשרי וגם מומלץ מאוד במידה ואתם עורכים אירוע כלשהו, במידת הצורך אעלה מדריך בנושא – שלחו לי ואכין מדריך בכייף.

5. סכמה וידאו VideoObject

סכמה שמציגה עמוד שבו יש וידאו – לא חייב יוטיוב גבירותיי ורבותיי יש עוד סוגי וידיואים בעולם. סכמת וידאו מקפיצה אותך למעלה ישר אחרי התוצאות הממומנות ומציגה סירטונים שקשורים לביטוי אותו חיפשת, לדוגמה, חיפשתי בגוגל מדריך לבניית מטבח חוץ – ראשונות התוצאות הממומנות וישר אחריהן תוצאות הסכמת וידאו:

סכמה וידאו
סכמה וידאו – כך זה נראה בגוגל

בנוסף, מכירים את הלשונית הזאת של גוגל שמאפשרת לנו לסנן תוצאות חיפוש? אם אנחנו רוצים לקבל תוצאות רק של תמונה או רק של סירטונים? בעזרת סכמה וידאו אנחנו ישר מכניסים את העמוד שלנו לתוצאות של סירטונים, זה נראה כך:

סכמה וידאו גוגל
סכמה וידאו – תחת סינון סירטונים בגוגל

גוגל מכירים את יוטיוב מקרוב 😉 וכבר יודעים לזהות שעמודים ביוטיוב שווים לעמודים שמציגים סירטונים, אך בשביל שעמוד אצלך באתר יופיע עם סימון סכמת וידאו צריך להגדיר לו מראש.

6. סכמה מדריך How-To

מכירים שלפעמים אתם שואלים את גוגל שאלה, נגיד נורא סקרן אותי "איך מנקים מכונת כביסה?" וישר גוגל החבר ענה לי:

סכמה מדריך 1
את גוגל שאלת תשובה קיבלת

ישר קיבלתי מגוגל תשובה לשאלתי עם הסבר איך לבצע. מדובר על סכמה שקלה להטמעה היא מגיעה מובנת ביוסט ופשוט צריך להגדיר אותה בעמוד הרצוי. מדריך בנושא יעלה בהמשך.

כמה מילים על סכמה וקידום אורגני

כל הסימוני סכמה המהממים בהם אנחנו נתקלים בתוצאות החיפוש בהחלט מעשירים ומנצנצים לנו את העמודים אצל גוגל – אך האם הם תורמים לקידום האורגני של האתר שלנו? אז כן ולא.

סכמה לא מדגדגת לקידום אורגני, מבחינת הSEO זה לא משנה למנוע החיפוש איך נצנצת לו את נראות העמוד.

עממה, עם בעזרת הסכמה נכנסו יותר גולשים אורגניים אלייך לאתר – זה מאוד תורם לקידום האתר שלך. לדוגמה, אם גולש אורגני תמים ראה את הסכמה כוכבים של האתר שלך ובגלל זה נכנס לאתר – גוגל מזהה את זה – גוגל רואה הכל!👀 ולכן, סכמה כן תורמת לקידום האתר שלך אך באופן עקיף ולא ישיר.

סכמה – תוצאות עשירות בגוגל מעניין אותך?

השאר פרטים ואחזור אלייך עם ההצעה המשתלמת ביותר 👇🏻

סכנת הסכמה שימו לב

סכמה מעשיר ונצנץ לנו את תוצאות החיפוש אך הוא מגיע עם חיסרון מאוד גדול. מה קורה כאשר חיפשתי שאלה כלשהי בגוגל וקיבלתי מענה ישר בתוצאות החיפוש מאיזה אתר שהוסיף סכמת שאלות ותשובות. אם כבר קיבלתי את התשובה, למה שאכנס לאתר? וכאן הסכנה.

יכול להיות מצב שאנחנו נעשיר מדי את תוצאות החיפוש ושאותו גולש אורגני חביב יהיה מרוצה מאוד מהמידע שהוא קיבל, אבל זה הספיק לו. בהמשך לדוגמה של סכמת מדריך, חיפשתי בגוגל "איך לנקות מכונת כביסה?" וישר קיבלתי את התשובה

סכמה חיסרונות

אחרי שקיבלתי את התשובה שרציתי, כתוב לי בול איך לנקות את המכונת כביסה. אז למה לי להיכנס לאתר? קיבלתי את רצוני אז יאלה ביי ואני הולכת לנקות את המכונת כביסה – וכאן צריך לשים לב 🖤

כשאתם מעשירים את העמודים שלכם תמיד תמיד תשאירו "טעם של עוד". אל תשכחו את ההנעה לפעולה לאתר וגם, אל תעמיסו מדי בסכמות, שלא כל עמודי האתר שלכם יהיו בסכמות – מרוב עצים לא רואים את היער והיער הוא האתר שלכם אליו תרצו להזרים את התנועה האורגנית.

טיפים שמשאירים טעם של עוד

אין חכם כבעל הניסיון ויצא לי לקדם אתר או שניים בחיי ובתור חובבת סכמות, אני יכולה להגיד לכם שהטיפים הללו מביאים לתוצאות אורגניות רצויות:

  • סכמת שאלות ותשובות – כשמדובר על שאלות ותשובות, אתם יכולים לספק תשובות קצרות וכלליות וישר אחריהן להניע לפעולה לאתר שלכם, "לתשובה המלאה היכנסו למאמר המלא"
  • סכמת מדריך – אתם יכולים לתת תקציר של המדריך ולהניע לפעולה לכניסה לאתר שלכם "למדריך המלא היכנו לפוסט הבא".
  • סכמה כוכבים – קחו בחשבון שאם הדרוג נמוך זה עלול לבוא נגדכם, אז אם כבר החלטתם להוסיף סכמת כוכבים דעו שאנשים (או אתם), יוכלו לדרג את העמוד בו הגדרתם את הסכמה – אז כדאי שהוא יהיה טוב.

שאלות נפוצות כשמדובר על גוגל סכמה

שימו לב איך הכנסתי לכם כאן סכמה שאלות נפוצות Q&A:

⭐מה זה סכמה?

סכמה או נתונים מובנים אלו תוצאות עשירות בגוגל – ממש כמו זאת שאתם קוראים עכשיו.
אתם שמים שהתוצאה שונה משאר התוצאות? שהיא מגיעה בתוך תשובה לשאלה
זוהי סכמה Q&A. לסוגי סכמות נוספות ועל איך להכניס אותן לאתר שלך היכנסו למאמר המלא.

📕כמה סוגי סכמה יש?

יש המון סוגים של סכמות, יותר מ792 סוגים ויותר מ30 דרכים שונות שגוגל יכולה להציג אותם.
לרוב מקדמי אתרים משתמשים בסוגי הסכמות הפופלאריות ביותר
למידע נוסף היכנסו למאמר המלא באתר של הדרה דיגיטל

הדרה דיגיטל קידום אורגני וסכמה

קצת תוכן פירסומי כי חייב, כחלק משירותי קידום אורגני לאתרים שאני עושה אני משלבת הוספת סכמות לעמודי האתר השונים. לפי אופי האתר, העמוד וכמובן שתמיד עם מחשבה יצירתית יחד עם הלקוח לאט לאט אנחנו מעשירים לו את העמודים בסכמות שונות. צריך לקחת בחשבון, שזה שהגדרנו סכמה לעמוד, לוקח זמן קצת לחברינו גוגל לראות אותה. ראשית יש לעדכן בגוגל סרץ' קונסול שביצענו שינוי בעמוד ורק לאחר שבוע ואפילו שבועיים נוכל לראות את השינוי בתוצאות החיפוש בגוגל.

אם עניין אתכם המאמר ויש לכם אתר שבא לכם שיהיה חתיך יותר בגוגל – דברו איתי ובואו נעשה לו תוכנית עבודה אורגנית שתנצנץ אותו במנועי החיפוש.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
נגישות
בואו נצ'וטט!
1
Hadara Digital
היי 👋
אני יכולה לעזור לך?